چطوری یک کفش راحت و باکیفیت انتخاب کنیم؟

انتخاب کفش و کتانی مناسب.

انتخاب کفش مناسب.

کفش‌ها مهم‌ترین بخش استایل شما هستند و می‌توانند ظاهری کامل را ایجاد یا آن را خراب کنند. آنها همچنین می توانند بر راحتی شما در طول روز تأثیر بگذارند واز آنجایی که امروزه افراد بیشتر وقت خود را بیرون از خانه سپری میکنند پوشیدن کفش مناسب علاوه بر اینکه از آسیب به پاها جلوگیری میکند،بلکه میتواند حس خوب و سبکی را به آن ها منتقل کند،همچنین کفش نامناسب می تواند باعث تشدید یا ایجاد مشکلات پا شود.بنابراین مهم است که عاقلانه انتخاب کنید و همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. 

برای انتخاب یک کفش مناسب معیار های زیادی را باید سنجید که در ادامه درمورد هرکدام به تفکیک صحبت 
خواهیم کرد: 
۱)سایز پا:
یکی از مهم ترین موارد برای انتخاب یک کفش راحت،آن است که فرد سایز پای خود را بداند.پای شما می تواند در طول زمان تغییر سایز دهد،هنگام راه رفتن نباید پاهای شما سر بخورد یا بلغزد، بنابراین لازم است تا سایز کفشی که خریداری میکنید متناسب با پای شما باشد. 
۲) امتحان کردن سبک های مختلف:
مورد دیگر آن است که فرد باید برند ها و سبک های مختلف را امتحان کند تا در نهایت کشف کند که با چه سبک کفشی راحت است.
اجازع ندهید وفاداری شما نسبت به یک سبک یا برند خاص باعث شود تا از امتحان کردن دیگر گزینه ها غافل شوید. 
اما این ها جزو سطحی ترین موارد هستند و برای انتخاب کفش مناسب، باید جوانب مهم تری را نیز در 
نظر گرفت. 
۳)زیره مناسب کفش:
زیره کفش باید نرم و انعطاف پذیر باشد،چرا که کفش ها وزن کل بدن را در طول روز تحمل میکنند  
و چنانچه زیره کفش مناسب نباشد کل بدن تحت تاثیر قرار گرفته و فشار به تمامی نواحی من جمله کمر و پا وارد شده و آن را دچار آسیب جدی میکند.
همچنین بر کسی پوشیده نیست که کفش های پاشنه دار تنش هایی را به کل بدن وارد میکنند،به خصوص اگر برای مدت طولانی پوشیده شوند،بنابراین باید به این نکته توجه کرد که کفش های پاشنه دار برای پیاده روی های طولانی مناسب نیستند و کفشی که انتخاب میکنید باید دارای لژ مناسب باشد. 
۴)در نظر گرفتن فعالیت
کفش را با فعالیتی که میخواهید انجام دهید مطابقت دهید.مثلا نمی توان با کفش مجلسی ورزش یا پیاده روی کرد چرا که کفش های ورزشی با بالشتک مناسب در پاشنه و انعطاف پذیری در انگشتان پا طراحی شده‌اند.
یا کفش های پیاده روی دارای پاشنه ضربه گیر هستند و در قسمت پاشنه پا خم می شوند.پس لازم است قبل از خرید کفش نوع فعالیت را مد نظر قراردهیم.
۵)جنس رویی کفش:
اگر قسمت رویی کفش از مواد نرم و قابل تنفس ساخته شده باشد، پوشیدن آن برای مدت طولانی راحت تر خواهد بود و کمتر باعث ساییدگی یا تحریک پوست می شود و از درگیر شدن پا ها با بیماری هایی همچون قارچ ناخن،میخچه و... و همچنین بو گرفتن پا ها جلوگیری میکند. 
و در آخر به یاد داشته باشید که هنگام خرید کفش بعد از پوشیدن آن حتما بایستید و با کفش‌ها قدم بزنید تا ببینید وقتی پایتان صاف می‌خوابد چه حسی دارند.
اگر این نکات رعایت شود قطعا از اسیب هایی که کفش نامناسب میتواند به پا و همچنین بدن وارد کند در امان خواهید ماند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد